Vitézy: hátrébb sorolódik a gödöllői HÉV-M2 metró összekötése

A következő hét év legfontosabb közlekedési beruházása az 5-ös metró, ami egy metrószerű vasút lesz, mondta Vitézy Dávid, a most létrehozott Budapest Fejlesztési Központ frissen kinevezett vezetője az index.hu-nak adott interjújában.

Vitézy Dávid szerint nem kormányzati alternatív városházát építenek, hanem együttműködésre törekszenek a fővárossal. Az interjúban beszélt még új hidakról, M0-nyugati szakaszról, kerékpárutakról és a rollerfóbia ellenszeréről. Az is kiderült, hogy a jövő budapesti fejlesztéseit végrehajtó cég vezetője egyben múzeumigazgató is marad.

A nagyon hosszú és kimerítő részletességű interjúban a XVI. kerület számára is fontos gödöllői HÉV és M2 metró összekötése is szóba került. Korábbi hírek szerint a 2021-2027-es uniós költségvetési ciklusban a kormány célterületei között nem szerepelt Budapest és környéke. Erre később az illetékes miniszter, Palkovics László reagált és cáfolta ezeket a híreket.
Az index.hu újságírója Vitézy Dávidnál is rákérdezett erre az ügyre, konkrétan arra is, hogy az hév-metró összekötés szerepel-e a tervek között.

A Budapest Fejlesztési Központ vezetője így válaszolt:

Hátrébb sorolódik, mert ma a Ráckevei és a Csepeli HÉV az, aminek legnagyobb versenyképességi hátránya van. Ennyire elszigetelt, még a metróhálózathoz sem csatlakozó, emberek százezreit érintő vasúti üzem nincs több. Ezen változtatni kell, a legnagyobb hatást itt lehet elérni. Ezzel együtt a Gödöllői HÉV-en is dolgozni kell, mind a járműcserén, mind a fejlesztésen, tény viszont, hogy nem ez a legelső feladat, hisz ez a vonal ma is eléri a metrót az Örs vezér terén.

(Kiemelt kép: index.hu)
(Forrás: index.hu)