Megszólalt a BKK a 2-es metró és HÉV összekötéséről

A Budapesti Közlekedési Központ levélben reagált a korábbi cikkekre, miszerint csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötésének tervezése. A BKK ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a projekt előkészítésének véghatáridői nem módosultak, az továbbra is 2019 vége – írja a portfólió.hu.

A Világgazdaságra hivatkozva mi is megírtuk, hogy csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötésének tervezése, a gondot az okozza, hogy a HÉV-ek kikerültek a főváros fennhatósága alól, most nem tudni, hogy a MÁV-HÉV Zrt. vagy a BKK-BKV lesz a projektgazda.

A BKK írásban reagált a portfóliónak a sajtóban megjelentekre:

Az M2 metró és a gödöllői HÉV összekötés, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása” projekt keretében jelenleg a fővárosi szakaszok – azaz a metró és a HÉV nyomvonalak összekötése gödöllői ágának Pillangó utca és Cinkota közötti szakasza, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal – tervezése zajlik. A projekt keretében a fővárosi szakaszokra vonatkozóan a bírálati engedélyezési tervek elkészültek, a tervek bírálata megtörtént, illetve bizonyos szakaszokra jelenleg is tart. A metró és HÉV üzemben is közlekedni képes új, kétfeszültségnemű járműre vonatkozóan az elvi előzetes típusengedélyt már kiadták. A jármű feltételes közbeszerzésének kiírása érdekében az érintett, potenciális üzemeltetőkkel, valamint a hatóságokkal az egyeztetések folyamatosak.

Az M2-es metró és H8/H9 jelzésű HÉV vonalak üzemeltetési, valamint tulajdonosi kérdéseiben folyamatosan egyeztetnek az érintett felek, az üzemeltetők (BKV Zrt., MÁV-HÉV Zrt.) bevonásával. A projekt előkészítésének véghatáridői nem módosultak, az továbbra is 2019 vége, a közbeszerzési értesítőben megjelent szerződésmódosítás csak technikai változtatásokat tartalmaz.

Jelenleg a projekt előkészítő fázisa tart, annak megvalósulása a 2021-27-es Európai Uniós ciklusra tervezett.

(Forrás: portfolio.hu)
(Kiemelt kép: bkk.hu)